+48605836439
ŻYCIOWE PUŁAPKI # 03/13
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Dziś Pułapka 1 – Porzucenie i brak stabilności więzi.
__________________________________________________
Pamiętajmy, że efektywna praca z daną pułapką wymaga czasu i wsparcia zaufanej osoby. I ogromnej odwagi i szczerości do samego siebie.
Moim celem jest pomoc w zdiagnozowaniu u siebie któregoś z 11 schematów ( a może kilku) i decyzji : co mogę z tym zrobić?
Zostaję w roli „ofiary” czy uzdrawiam. Bo zawsze możesz odpuścić i cieszyć się życiem i zdrowiem, udanym związkiem, relacją, pracą … bo ZASŁUGUJESZ NA TO
Przejmy do opisu:
Typowe przekonania, które mogą Ci towarzyszyć :
  • martwię się, że ludzie których kocham umrą lub mnie porzucą
  • nie mam stabilnego wsparcia
  • zakochuję się w ludziach, którzy nie mogą się zaangażować do końca
  • ludzie zawsze pojawiali się i znikali w moim życiu
  • kiedy ktoś kogo kocham, oddala się , jestem przerażona/ny
  • przekonanie ,że moi partnerzy zostawia mnie, jest moją obsesją i sprawia, że ich odstraszam
  • moi bliscy są nieprzewidywalni, są w pobliżu, a za chwile znikają mi z oczu
  • zbyt mocno potrzebuje innych
  • w końcu zostanę całkiem sam.
Ta pułapka sprawia, że żyjesz z przeświadczeniem, że stracisz ludzi, których kochasz. Masz ciągłe „przeczucie” , że twoje związki i tak się w końcu rozpadną.
Jeżeli wierzysz, że Twoje życie zależy od innej osoby, wtedy prawdopodobieństwo jej straty jest przerażające.
Skąd się bierze taka pułapka:
  • możesz mieć biologiczny lęk przed separacją – trudność by być sam/a ze sobą
  • rodzic zmarł lub opuścił dom, kiedy byłaś/łeś młoda/dy
  • Twoja matka przebywała szpitalu albo rozstała się zTobą na dłuższy czas, kiedy byłeś/łaś mała/ły
  • byłeś/łaś wychowywana/ny przez opiekunki lub wychowawczynie lub odesłana/ny do szkoły z internatem w młodym wieku
  • Twoja matka była zmienna. Pogrążona w depresji, znerwicowana, upijała się albo w inny sposób odcinała się od bliskości z Tobą
  • Twoi rodzice rozwiedli się kiedy byłeś mały/ła, lub bardzo się kłócili się a Ty się bardzo bałeś /łaś że rodzina się rozpadnie
  • W znaczący sposób straciłaś/łeś uwagę rodziców np. urodziło się młodsze rodzeństwo
  • Twoja rodzina była nadmiernie blisko, byłeś otoczony nadopiekuńczoscią. Jako dziecko nie nauczyłeś sobie dawać rady sam z trudnościami.
CO ZROBIĆ? ZMIANA SCHEMATU PORZUCENIA
  1. Postaraj się zrozumieć porzucenie, które miało miejsce w dzieciństwie.
  2. Zidentyfikuj swoja nadwrażliwość na stratę bliskich, lęk przed samotnością
  3. Przyjrzyj się przeszłym związkom, czy dostrzegasz jakiś wzór? Wypisz na kartce niebezpieczeństwa związane z porzuceniem.
  4. Unikaj niestabilnych, niezaangażowanych, parterów , choć bardzo Cię pociągają
  5. Kiedy znajdziesz partnera/partnerkę, który/ra będzie zaangażowana – zaufaj. Nie myśl, że i tak Cie zostawi.
  6. nie narzucaj się, nie bądź zazdrosny/na na naturalne okresy oddalenia w związku.
Jeśli podejrzewasz , że ta pułapka może Cię dotyczyć, podejmij decyzję. Możesz zawsze ją odpuścić.
Jeśli nie dasz rady sama/sam – pamiętaj , że jestem.

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress