+48605836439

Rewolucja czy Ewolucja – jak zarządzać ludźmi – poznaj swoich współpracowników

W początkowej fazie tworzenia się struktur w firmie jedną z najważniejszych kwestii jest wybór najlepszych kandydatów, nie tylko w aspekcie doświadczenia i wiedzy, ale również osobowości oraz utożsamiania się z wartościami firmy. Idealny współpracownik powinien wyznawać te same cele, co organizacja oraz posiadać określony zespół cech, dzięki którym będzie mógł efektywnie wykonywać swoje obowiązki-mówi Joanna Wojewoda

Od kilku lat BPC prężnie się rozwija, co oznaczało i nadal oznacza, ciągłe zwiększanie ilości klientów a tym samym współpracowników.

Każda firma na pewnym etapie rozwoju, przechodzi przez bardzo trudny okres przemiany i trudnych decyzji, albo postawi na „poukładanie” wszystkiego i zacznie wdrażać pomocny system, albo będzie działać na granicy przetrwania.

Brak systemu powoduje potężne zakłócenia w komunikacji, szumy informacyjne i w ostateczności przekłamania., w efekcie doprowadzi do złej jakości usług  i osłabienia wizerunku firmy.

DLATEGO Business Partners Club postawiło na rozwój: poprzez ułożenie procesów i struktury organizacyjnej oraz podniesienie kompetencji  współpracowników: Specjalistów, Menadżerów i Opiekunów.

Jesteśmy po 10 miesiącach pracy. Pierwsze szkolenia  przeszłam osobiście-określając dokładnie plan działania, cele i potrzeby dla naszych współpracowników. Rozpoczęliśmy długa i  intensywną  pracę z Tatiana Galinską trenerem oraz Coachem , która wskazała nam potrzeby zmian .

Tym samym przez ostatnie miesiące nasi współpracownicy przeszli szereg szkoleń od Asertywności poprzez Automotywacje i nastawienia po szkolenia menagerskie.

Z perspektywy czasu to była potrzebna inwestycja-mówi Joanna Wojewoda. Nasi współpracownicy na szkoleniach grupowych czy  też indywidualnych sesjach mieli możliwość pozyskać informację w jaki sposób pracują efektywnie, w czym poszczególne osoby są dobra a co im sprawia trudność.

Stworzone procedury, podniesienie kompetencji współpracowników ale przede wszystkich zrozumienia przez współpracowników potrzebnych zmian w strukturach firmy małymi krokami wpływa na coraz to lepsze funkcjonowanie firmy.

Tym samym widzimy ile pracy do tej pory wykonaliśmy , ale na tym nie przestajemy. Wszystkie pomysły , ulepszenia potrzebują czasu i ciągłych modyfikacji. Ważne że każdy z nas zna kierunkom i określone cele.

 A jakich efektów po szeregu szkoleń może oczekiwać pracodawca?

To bardzo ważne pytanie. Efektywność szkoleń to istotny temat i z mojego doświadczenia wynika, że dzieli środowisko przedsiębiorców na 2 grupy, z dwojakim podejściem :

1. szkolenia i rozwój  są świetnym narzędziem do podniesienia efektywności osobistej oraz rozwoju firmy,

2. szkolenia to wyrzucone pieniądze i strata czasu.

I z pewnością każda z tych grup ma rację. Taka opinia wynika najczęściej z osobistych doświadczeń – dobrych lub niekoniecznie.

Bo często jest tak, że w firmie dochodzi do przypadkowych szkoleń, najczęściej jednorazowych. Nie ma kontynuacji ani ewaluacji.

Podam przykład : jeśli ktoś chce usprawnić swój kręgosłup, to najpierw idzie na konsultacje, potem decyduje się na sposób leczenia: leki a może rehabilitacja? Lek zadziała szybko , na objawy ale nie usunie przyczyny. Rehabilitacja , rzetelna i długofalowa ,pod okiem Eksperta usprawnia nasz kręgosłup, uczymy się naszego ciała i wiemy jak o niego  dbać.  Bo docieramy do źródła.

I podobnie jest z firmami. Jeśli oczekujemy efektów szkoleń to przede wszystkim, trzeba się zastanowić jakich i w jakim czasie. Jednorazowe działanie nie wystarczy.

Kiedy połączymy szkolenia w serie i dodamy do nich pracę indywidualną  ( coaching, konsulting itd) wtedy uczestnicy mają szansę rozwijać to czego nauczyli się podczas szkolenia.

I to jest proces. A proces zawsze wymaga czasu.

Częstotliwość szkoleń, łączenie metod i sposób weryfikacji  wiedzy – wpływa na efekty.  Jednak to wszytko trzeba dopasować do danej organizacji. Bo ma wspierać rozwój firmy a nie przeszkadzać.

Podsumowując:

Każda firma inwestując w rozwój  pracowników – robi to dla swoich klientów i partnerów biznesowych. Wymogi dzisiejszych klientów i trendy rynkowe wymagają nowego spojrzenia. Największym aktywem XXI wieku jest wiedza, wiedza praktyczna, która pozwala nam być krok dalej niż nasza konkurencja. Pamiętajmy, że braku kompetencji nie da się niczym usprawiedliwić.

Spójrzmy na firmę okiem naszego klienta. Dzisiaj potrzebuje on autentycznego doradcy/eksperta od którego otrzyma więcej niż 100%. Dzisiaj 100% to norma, nie oczekujmy oklasków. Nowoczesne i  świadome firmy  doprowadzją do sytuacji, kiedy klient dostaje 110%.

Nie wszyscy klienci patrzą na nasze usługi czy produkty przez pryzmat ceny. Wielu z nich zostaje z nami, bo bardzo dobrze się czują w naszym towarzystwie, bo dostają 110%, poprzez uważność, wartość, informacje i rozwiązywanie ich problemów.

I tak właśnie działają efektywne szkolenia w połączeniu z poukładaniem firmy.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress